Lärarnas a-kassa

Lärarnas a-kassa får ny visuell identitet

A-kassan för lärare uppdaterar sitt varumärke

I samband med bildandet av Sveriges Lärare, där en ny identitet togs fram, såg Lärarnas a-kassa behovet att se över sitt eget varumärke.

Det inledande steget var att göra en nulägesanalys: Vad har förändrats, och hur påverkar det oss? Varför behöver vi agera? Nästa steg var att se över varumärkesplattformen och svara på frågor som: Varför finns vi, vad står vi för, och hur visar vi det för våra medlemmar?

Utmaningen för den visuella identiteten var att behålla släktskapet med fackförbundet för lärare, samtidigt som Lärarnas a-kassa skulle stå självständigt med ett eget uttryck.

I ett givande och nära samarbete med Lärarnas a-kassa har FWD haft ett brett ansvar som omfattade strategi, kreation och produktion av:

  • Varumärkesplattform
  • Ny logotyp
  • Grafisk manual
  • Varumärkesfilm
  • Profilprodukter
  • Kontorsdekoration
  • Printmallar
  • Office-mallar
  • SoMe-mallar